Pozor na podvodnícke vapeshopy!

záhadné správy od nových zákazníkov Vapeklubu

 

Prečo nám noví zákazníci píšu k objednávkam takéto záhadné poznámky?

Pretože sa stali obeťou podvodu u iného predajcu.

Áno, PODVODU.

Neviem, ako inak mám nazvať situáciu, keď e-shop ukazuje produkty Na sklade, no v skutočnosti ich začne zháňať až po vašej objednávke, často aj platbe.
V tomto článku budem podvodníkov označovať termínom “šmejdoshopy”.


 

Nové podvodnícke praktiky 2023

Ako nám podvedení zákazníci hlásia: Šmejdoshopy začali po novom situáciu riešiť tak, že objednávku rozkúskujú – pošlú zákazníkovi nekompletný balík, s tým že na zvyšok bude čakať. Netuší ako dlho, a či vôbec tovar zoženú. To pochopiteľne zákazníka vytočí, hlavne keď mu v balíku chýba produkt, kvôli ktorému vlastne objednávku vytvoril.

Považujem to za prejav zúfalstva. Akási záplata, aby zákazník nečakal tri týždne, kým mu vôbec nejaký balík príde. Ale poďme sa starať o seba:

Ako to poškodzuje Vapeklub

Naozaj nás to otravuje a ponižuje: stále nám do e-shopu volajú noví zákazníci, prvonákupcovia, aby si “overili” či máme to a tamto. Už neveria nápisu Na sklade ani na našom webe – a presne takto nepoctivé šmejdoshopy poškodzujú tie poctivé.

O čo ide: títo zákazníci prichádzajú kvalitne nasratí a vyvŕšia sa na nás. To znižuje kvalitu našej práce a samozrejme chuť robiť pre ľudí niečo extra. Niekedy zákazníci prichádzajú rovno s obvinením, napríkad: “Keď si objednám, vy to objednáte z Číny a pošlete mi o mesiac?” Ponižuje to našu prácu.

Nebudeš poďakovať*, ale títo zákazníci si za to často môžu sami. Hľadajú najnižšiu cenu, nezdá sa im ani podozrivo nízka a nezaujíma ich, čo je za tým. V skutočnosti toto šetrenie centov a porovnávanie cien nemá nič spoločné so zlou finančnou situáciou, je to obyčajné skupáňstvo a krátkozrakosť. Pracujem s ľuďmi v maloobchode už siedmy rok, v tejto téme mám jasno. Nuž ak to nejakú trafenú húsku urazilo, asi nebude na správnom webe.

Na tomto mieste by som rád odpovedal aj neprajníkovi, ktorý sa pýtal, prečo Zlatú Spirálku 2022 nevyhral vapeshop s „najširšou ponukou“. Preto, že tá ponuka je len na obrázkoch. ?

Update: Kvôli šmejdom sa bojíte platiť vopred

V komentároch sa objavil dôležitý postreh: zákazníci sa boja platiť vopred kartou alebo prevodom. Preto volia dobierku. Dobierka je zastaralý spôsob platby, ktorý vám komplikuje doručovanie a za ktorý platíme vysoké poplatky (no vám ich neúčtujeme). Tento prastarý a nemotorný spôsob platby by sme najradšej už dávno zrušili, ale kvôli nedôvere, ktorú vytvorili šmejdoshopy, tak spraviť nemôžeme. Šmejdoshopy tak brzdia celý slovenský trh.

Inšpirácia

K tomuto článku ma inšpiroval spomínaný nával nových, nedôverčivých zákazníkov, ale aj nenávistný anonymný komentár, ktorý som dostal na blog. Okrem toho že klame, pýta sa, kde je naša pridaná hodnota.

 

hate komentár od anonyma voči Vapeklubu

Komentár sa objavil tu, a celá diskusia je výživná, ak hľadáte bolesť hlavy.

Nech to znie akokoľvek zvláštne, verím že malé slovenské podniky v slovenských rukách so zdravými cenami SÚ kvapkou k lepšiemu Slovensku v roku 2050. 2070. 2100… takéto veci sa neprejavujú zo dňa na deň. Takisto, ako sa neprejaví úpadok, ktorý spôsobujú nekvalitní predajcovia podbíjaním cien. Hlavne, keď spolu s kopírovaním marketingu a nápadov je to ich jediná taktika.

Maj oči otvorené

V tomto článku nikoho nemenujem, pretože otec ma učil, aby som sa neobtieral o ?, ak nechcem začať smrdieť. Nedávno sa ku mne však dostal jeden FB príspevok šmejdoshopu, ktorý mal (rádoby) vtipným spôsobom zosmiešňovať Vapeklub. Bol to milý pokus, avšak už cez morálnu čiaru. Začnem sa zákazníkov jednoducho pýtať: Môžem váš príbeh, ako vás podviedli, zverejniť? Lebo tých príbehov je dosť a prichádzajú pravidelne. A vlastne niekedy stačí mať oči otvorené a čítať komentáre na “lacnejších” shopoch (teda aspoň tie komentáre, ktoré nestihli vymazať).

 

Podvody na šmejdoshopoch

 

Takýchto správ, príbehov a komentárov som nazbieral desiatky. Vyplýva z nich, že nejde o žiadne výpadky tovaru, ale bežný prevádzkový režim, systém. Žiaľ, neférový.

Ešte som to dnes nezakričal, tak nech sa páči:

 

Stále vravím, že Vapeklub sa stará o seba. A mal by to tak robiť každý malý podnik. Ak sa však dejú praktiky, ktorých presah cítime až k nám, či dokonca provokácie – je čas ozvať sa a vaperom povedať, ako sa veci naozaj majú.

Apropo, pridané hodnoty Vapeklubu? Komunitné diskusie, pohľady do zákulisia, edukácia spotrebiteľa, informovanie nad rámec komercie, transparentná a otvorená komunikácia, vlastná tvár aj za cenu straty zákazníka, témy ďaleko za hranicami vapingu. A to som sa ešte ani nedostal k samotnému e-shopu, ktorý je údajne najspoľahlivejší a najrýchlejší v krajine. Ale to by malo byť po šiestich rokoch už každému jasné.

Ďuri z Vapeklub.sk

Pozdravujem vás, toto som ja Ďuri (arogantný majiteľ). Asi ma už poznáte, z videí, storiek či osobne zo zrazov. Kým majitelia šmejdoshopov sa ukrývajú pod kameňmi. Ako hady a potkany. Vlastne sa im nečudujem. Veď je to najľahšia cesta – mať pokoj a predávať, predávať, predávať. Škoda že predávať to, čo nemajú.

Podporujte kvalitu.

 

Riešenie a výzva

Aby som tento článok nekončil len tak hejtersky a bez riešenia, tak mám návrh: Nech si šmejdoshopy upracú, prestanú klamať o skladových zásobách a nespôsobujú tak ľuďom nepríjemné zážitky pri nákupoch vape vecí. Čiastočne si to totiž odnesú všetci predajcovia plošne. A za druhé, bol by som rád, keby šmejdoshopy konečne skúsili súťažiť inak, ako úbohým podkopávaním cien a aby ich dodržiavali aspoň niekde okolo odporúčaných. To bola ďalšia kvapka k tomu lepšiemu Slovensku a dlhodobému udržaniu zdravého vape trhu.


* nebudeš poďakovať je kultúrny odkaz na túto nahrávku, ktorá sa šírila ešte na napálených CD-čkách v časoch pred rozmachom internetu a považujem ju za korene slovenskej digitálnej popkultúry.

15 komentárov k “Pozor na podvodnícke vapeshopy!

  1. Marek píše:

    Vapujem cca 3 roky a ani raz sa mi nestalo,ze by mi od Vas prisiel neuplny balik. Za 3 roky som nemal absolutne ziaden problem s Vasim eshopom. Myslim ze len niekomu vadi,ze sa Vam dari a ze fungujete tak,ako sa patri.

  2. Martin píše:

    Pekné čítanie ?. Prajem veľa pevných nervov. VK má svojich stálych nakupujúcich a pre lafnejsich “ stačí nakupovať , pridajú sa body a vernostný program a hneď je lafnejsie ? „

      • Anton Šťastný píše:

        Ďakujem Vape Clubu,je to seriózna dobre fungujúca a bezkonkurenčne najlepšia firma,vďaka ktorej som prešiel od smradlavych cigariet na e-cigu a môžem si ju kľudne potahovat v práci kde inak prísny majiteľ ju toleruje ,berie to ako inhaláciu

    • Marcel Nikoli píše:

      Nikdy za tie 4roky, sa mi nestalo, že mi prišiel nekompletný balík. Komunikácia s Ďurim je priam dokonalá a veľmi ústretová a ešte ti dá super tipy aj rady. Ja stojím 100% za VK. Máš ťažký chlebíček Ďuri, ale verím, že stály kupujúci stoja za VK a poznajú jeho kvality.
      Držím palce Ďuri a všetko dobré prajem.

  3. Jirka píše:

    chápu souhlasím tohle je už přes čáru co si někdo dovolí a jsem rád že jste reagovali na nastalou situaci já za sebe nemohu říct špatné slovo o vašich službách jsem na míru spokojen a mini dárečky ( samolepky wrapy ( na baterie ) atd jsou hezkou ukázkou že myslíte na zákazníka osobně se vyhnu každému obchodu který nemá platit až po převzetí zásilky jelikož peníze mám to není problém ale problém je to co jste uvedly v článku nechci se pak přetahovat z někým 🙂 hezky z ruky do ruky a je to 🙂 přeji vám pevné nervy a doufám v zlepšení situace moc vám to přeju

    • ĎURU píše:

      ty jo, toto mi úplne vypadlo: ľudia sa kvôli týmto praktikám boja platiť vopred.
      Po prvé: Dobierka obťažuje pri doručovaní
      Po druhé: Za službu Dobierka platíme ako predajca dosť vysoký poplatok (Avšak neúčtujeme ho zákazníkom).

      • Kamil píše:

        To že platíte vysoké poplatky za dobierku som napríklad nevedel ale dobre že už to viem .. doteraz som využíval iba dobierku ale z dôvodu že mám prácu akú mám a skoro nikdy nie som doma … Od teraz si budem budúce objednávky od vás plánovať tak aby som si vedel balík prevziať od kuriéra. Podľa mňa ste najlepší eshop vôbec! už som s vami 3 roky a nikdy nebol problém ?

        • ĎURU píše:

          Nie je to nejaké nedorozumenie? Dobierka sa dá využiť ako na výdajnom mieste, tak u kuriéra. Nemá to teda nič spoločné so spôsobom dopravy.
          A práveže keď zaplatíš kartou online, tak máš o starosť menej, či už pri výdajnom mieste Packeta alebo kuriérovi.

  4. Sebastian Uhlar píše:

    V princípe súhlasím priznám sa ze aj tu poznámku dávam aj ja ale nedával som ju na tomto obchode .Keď niečo objednávam v množstve tak to chcem komplet .Nikdy sa mi nestalo ze by bol problém mal som tam tu poznámku a došlo spolu .
    Ale chcem sa spýtať informoval som sa na Black Dot 20ml/60ml žiadna reakcia Uznávam ze nie som zlatý zákazník a dovolil som si niečo napísať na LG batériu za tu cenu .Nerozoberal by som to tu len a kľudne by som objednal u konkurencie na Slovensku bohužiaľ nie je nikde myslím len v ruskú a u nich tiež azbuka
    Chcem poprosiť inf či od tejto firmy budu ponúkať výrobky ale sa vypredáva ďakujem

    • ĎURU píše:

      Ahoj. Kde si sa informoval? Muselo mi to ujsť, keďže odpovedám na všetky správy. Doskladnenie týcho Bulharov by malo prebehnúť teraz v máji 2023.

  5. susnjarmirko18 píše:

    Asi pred rokom som sa vrátil opäť k vapingu. U nás v meste máme celkom slušný vapeshop kam som chodil už pred x rokmi. Ak mi niečo nutné zachýba vždy tam rád skočím ale každá väčšia objednávka je od Vás. Super ceny dostupnosť a o rýchlosti dodania je zbytočné aj písať. Robíte super robotu a každého vapera ktorý vás nepozná dostane moje odporúčanie na Vás. Ďakujem, že ste aký ste 🙂

Napísať odpoveď pre ĎURU Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.