V decembri zásielky meškajú. Bežne niekoľko dní.

Nakupujete na e-shopoch? Ak toto čítate, tak celkom určite hej. Venujte mi minútku, prosím.

V decembri zásielky meškajú aj niekoľko dní

Máme tu „sezónu“. Tak sa to skrátene volá medzi nami, čo pracujeme s prepravou.

? Vianoce. U nás začínajú už 1.decembra. Obdobie, počas ktorého kuriéri dávajú výpovede, lebo to psychicky nezvládnu. A niet sa čomu čudovať.

Potrebujú posily. Prepravcovia však nevedia zohnať brigádnikov na mesiac a keď ich zoženú, bývajú nezaučení a nespoľahliví a narobia viac škody ako úžitku. Každoročný vianočný problém. Zatvorenie obchodov kvôli lockdownu to celé ešte zhoršuje. Kuriéri a ľudia pracujúci v depách sú jednoducho preťažení. Predstavte si nejaké maximum práce, ktoré dokážete denne spraviť… a zrazu vám ho zdvojnásobia.

Zamestnanci prepravných služieb ten nápor nestíhajú. A do konca roka to už lepšie nebude.

? U nás v e-shope odosielame všetky vaše objednávky denne, makáme ako včeličky, no po odovzdaní zásielky do prepravy sme bezmocní.

Je ešte len druhý decembrový týždeň a ja som dnešné doobedie trávil riešením mailov a telefonátov, ktoré sa sťažovali na spomalenie doručenia. Neurýchlil som však nič. Inšpirovalo ma to však k tomuto krátkemu článku.


Infolinka nič nevyrieši, a E-shop už vôbec nie

? Nielen GLS infolinka (18 585) je preťažená – môžeme na ňu (márne) volať tak isto ako vy, a keď sa aj náhodou podarí spojiť s operátorom, vždy to končí rovnako: Na doručení sa pracuje, je sezóna, musíte počítať s meškaním.

Ešte jedna dôležitá vec: Vôbec neberte do úvahy, čo píše GLS Tracking (Sledovanie zásielky). Napríklad dnes je piatok, a zásielky ktoré sme poslali v stredu sa ukazujú ako Čakáme na dodanie od obchodníka. Nepravda. Jednoducho ich ešte asi neopípali v centrálnom depe. Fakt všetko, čo objednáte do 14:00 odosielame v rovnaký deň.

Ďalší zmätok je, ak vám príde SMSka, že ste neboli zastihnutí. Tiež nepravda. Vraj niekedy takéto SMSky chodia aj v prípade, že balík nemôžu naložiť na rozvoz kvôli preťaženosti dodávok. Áno, je to fest mätúce.

Nechcem sa vyhovárať na prepravcu, doručenie je predsa súčasť našich služieb (aj keď musím podotknúť, že ho máte väčšinou zadarmo). Kontaktovaním e-shopu však bohužiaľ nič neurýchlite, máme zviazané ruky a môžeme kričať na infolinku alebo do bubna od práčky, bude to mať rovnaký efekt.

V pokladni e-shopu, i v sekcii Doprava a platba som spravil opatrenia a štandardnú dobu doručenia 1 deň som prepísal na 4 dni. A ešte….

Dátumy doručenia pod stromček? Ťukni sem!

3 tipy pre uľahčenie doručovania?:

1️⃣Platím vopred kartou alebo prevodom. Tým sa vyhnem komplikáciám s dobierkami a s tým súvisí….

2️⃣Dávam si poslať balíky tam, kde mi ich niekto môže prevziať, uložiť.
Neviem, či príde kuriér ráno alebo poobede, a kde kedy budem. Preto odporúčam každému: porozmýšľajte o človeku vo svojom meste, obci, ktorý by vám zásielky mohol preberať. O mieste, kde by vám ich mohol kuriér zložiť. A nastavte si ho ako doručovaciu adresu. Vybavené.

Nemá váš známy predajňu? Opravu obuvi? Autoservis? Home office? Nesedí sused väčšinu dňa doma užívajúc si dôchodok? Určite sa nájde niekto, kto bude váš „preberač“ a fľaška dobrého remeselného pivečka z vďaky ho poteší.

3️⃣Nenechávam si predvianočné nákupy na poslednú chvíľu.

Prosím vás všetkých o chladnú hlavu a pochopenie. Ak by ste si skúsili čo len na deň prácu kuriéra, určite by ste sa k problémom a spomalenej preprave, ale i k zlyhaniam ľudského faktora stavali chápavejšie. Tiež som sa nad tým nikdy nezamyslel, kým som sa nedostal do toho sveta. Dovtedy som videl len seba a svoju zásielku. A niekoho, kto si nezvláda robiť svoju, naoko jednoduchú prácu. Veci sú však v skutočnosti trochu zložitejšie.

Môžeme makať na 150%, čas bude vždy náš silný nepriateľ.

Prajem vám i nám krásne sviatky, ktoré si nenecháme pokaziť malichernosťami 🙂

3 komentáre k “V decembri zásielky meškajú. Bežne niekoľko dní.

  1. monika píše:

    Ja pracujem už niekoľko rokov v logistike, aktuálne na medzinárodnej úrovni, ale toto je presne to, čo hrozne veľa ľudí nechápe a ani nechce pochopiť. Neraz som sa aj stretla s tým, že ľudia si myslia, že táto práca je v podstate veľmi jednoduchá, prepraviť tovar z bodu A do bodu B. Vždy sa len usmejem a vybavím si tento výrok: „Logistics is easy. It’s like riding a bike. Except the bike is on fire. You’re on fire. Everything is on fire.“
    A preto sa snažím okolo seba šíriť osvetu ako to chodí a čo všetko sa môže stať a predvianočné obdobie je v tomto odvetví časom neskutočného stresu, keď už 3. decembra máte pocit, že je koniec mesiaca a nič do toho konca už nestíhate a zákazníci namiesto toho, aby boli milí, však sa blížia sviatky radosti a pokoja, tak sú o to nepríjemnejší a prchkejší.
    Teraz je už január a ja aj množstvá ľudí v tejto oblasti si vydýchlo. Apelujem na ľudí, aby chápali, že nie len ich zásielka je tá jediná a pri cenách aké za to platíte si to v takomto období zaslúži zhovievavosť a chápavý prístup. A hlavne ten „vianočný“ prístup. Preto dúfam, že takto o 11 mesiacov v roku 2022 budeme na seba ako ľudia o kúsok lepší.
    Prajem úspešný štart do nového roka celému teamu VK 🙂

    • ĎURU píše:

      myslíš, že to o rok bude iné? Nehrozí 😀 Už teraz sa psychicky pripravujem na December 2023. 😀 Dík za koment každopádne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.